![](/sites/rsvz/files/styles/content_image_fluid_xs/public/2024-04/Icon_engagement_300x300.png?itok=9HvCmVQI)
Engagementen van het Rijksinstituut voor de Sociale Verzekeringen der Zelfstandigen (RSVZ)
![](/sites/rsvz/files/styles/content_image_fluid_xs/public/2024-04/Icon_engagement_300x300.png?itok=9HvCmVQI)
![](/sites/rsvz/files/styles/content_image_fluid_xs/public/2024-04/Engagement_with_numer_01_150x_0.png?itok=By4tGpFd)
Transparantie
Via onze websites, sociale media chatbots enz., garanderen we de transparantie van:
- informatie
- diensten
- procedures
Je kunt rekenen op transparantie over:
- de stappen van de procedures
- de duur ervan
![](/sites/rsvz/files/styles/content_image_fluid_xs/public/2024-04/Engagement_with_numer_02_0.png?itok=ZlIVIPqW)
Kwaliteit van de informatie / Duidelijkheid van de teksten
Onze informatie:
- is correct
- is betrouwbaar
- wordt regelmatig bijgewerkt
Ons taalgebruik is:
- duidelijk
- precies
- begrijpelijk
Ambtenaren worden opgeleid op het gebied van de leesbaarheid van hun teksten.
![](/sites/rsvz/files/styles/content_image_fluid_xs/public/2024-04/Engagement_with_numer_03_0.png?itok=5xRTeo8F)
Termijnen
De termijnen worden altijd meegedeeld:
- de termijnen die zijn vastgelegd in de wetgeving
- de termijnen vastgelegd in de bestuursovereenkomst
- andere termijnen
Indien een termijn wordt verlengd (door een onvoorziene omstandigheid), wordt de nieuwe termijn meegedeeld.
Je kunt altijd nagaan welke termijn voor jou van toepassing is.
![](/sites/rsvz/files/styles/content_image_fluid_xs/public/2024-04/Engagement_with_numer_04_0.png?itok=TraUN8Sx)
Beschikbaarheid
Je hebt de mogelijkheid om iemand te contacteren voor:
- vragen
- de opvolging van een dossier
Contact
De procedures zijn automatisch waar mogelijk: je hoeft dus zelf niets te doen.
Onze diensten zijn hoofdzakelijk digitaal.
Je hebt er toegang toe:
- 24u op 24
- 7 dagen op 7
We stellen jouw gebruiksgemak voorop bij de ontwikkeling van onze online toepassingen.
We bieden ondersteuning bij het gebruik van onze digitale toepassingen.
We luisteren naar jouw specifieke situatie.
In de mate van het mogelijke antwoorden we via het kanaal dat je verkiest.
We gebruiken gegevens die al beschikbaar zijn bij andere publieke diensten (volgens de Only Once-wetgeving).
We verwijzen je door naar de bevoegde dienst als jouw verzoek niet onder onze bevoegdheid valt.
Onze diensten zijn steeds in evolutie.
Jouw feedback wordt gebruikt om de diensten te verbeteren.